piątek, 3 kwietnia 2020

Piątek, 03.04.2020r.


Fotorelacja z wczorajszego dnia :)
 

Zajęcia ruchowe 

1. Rozwijanie percepcji słuchowej – Dzięcioł stuka w drzewo.

Rodzic klaszcze kilka razy (do pięciu). Dziecko liczy uderzenia, wybiera z pojemnika odpowiednią liczbę klocków i układają je przed sobą. Rodzic sprawdza wykonanie zadania. Następnie dziecko mówi, ile razy dzięcioł zastukał w drzewo, i dla utrwalenia tyle samo razy klaszcze w dłonie.

2. Ćwiczenia ruchowe
·                 Ćwiczenie na rozgrzewkę – Słuchamy kukułki.
Dziecko nasłuchuje, ile razy rodzi zakuka (wyda odgłos kukułki). Następnie tyle samo razy wykonuje ustalone przez rodzica ćwiczenia, np.: przysiad z wyprostowanymi rękami, podskok obunóż, pajace, podskoki na jednej nodze.

·                 Zabawa orientacyjno-porządkowa – Ptaki wracają.
Dziecko biega w jednym kierunku, w rytmie uderzeń w instrument (obojętnie jaki). Podczas przerwy w grze
zatrzymuje się, wyciąga ręce do góry i delikatnie nimi macha.

·                 Ćwiczenie z elementem skłonu – Ptaki budują gniazda.
Dziecko zamienia się w ptaka. Ustawia się w rozkroku (na stojąco) i udaje, że buduje gniazdo wykonując skłon raz do jednej nogi, raz do drugiej – naśladując wkładanie patyczków do
gniazda.

·                 Ćwiczenie równoważne – Pisklę rosną.
Dziecko maszeruje po pokoju. Na zawołanie: Pisklęta rosną! – zatrzymuje się i wykonuje przysiad. Powoli prostuje się i wspina się na palce. Rodzic powtarza zabawę kilka razy.

·                 Ćwiczenie z elementem skoku – Do gniazda.
Rodzic układa na podłodze duże koło – gniazdo (ze skakanek/ sznurka/ klocków). Dziecko swobodnie biega po pokoju w jednym kierunku. Na zawołanie: Do gniazda! – staje przed kołem i wykonuje skok obunóż – wskakuje do koła.

·                 Ćwiczenie uspokajające – Relaks z piórkiem.
Dziecko leży na plecach, kładzie piórko na klatce piersiowej (bądź coś lekkiego) – wykonuje wdech nosem, wydech ustami.



 2. Dziecko czyta z rodzicem tekst wyrazowo-obrazkowy. Rodzic czyta wyrazy, a dziecko podaje nazwy obrazów. (Bohaterowie to Olek i Ada)

Rozmowa kierowana na podstawie tekstu.
Rodzic zadaje pytania:
  • Dokąd wybrali się Olek i Ada z dziadkiem?
  •  Co zobaczyli na spacerze w parku?