poniedziałek, 23 marca 2020

Poniedziałek, 23.03

Kochani Rodzice,

w związku ze szczególną sytuacją, w której się znajdujemy, a przez to brak możliwości prowadzenia zajęć i realizowania treści programowych przedstawiamy naszą propozycję zdalnego nauczania. Bardzo potrzebujemy do tego Państwa pomocy, bez Państwa to się nie uda. 
Codziennie będziemy tutaj zamieszczać przykłady zadań i zabaw do wykonania w domu z dziećmi, zgodne z tematyką tygodnia. Wszystkie zadania i zabawy, które będziemy publikować nie są obowiązkowe do wykonania, są to jedynie propozycje. Zdajemy sobie sprawę, że nie każdy ma dostęp do drukarki czy zaplecza plastycznego. Postaramy się, żeby przynajmniej kilka zadań mogło wykonać każde dziecko. Chcemy, aby w tym szczególnym czasie dzieci miały możliwość w dalszym ciągu zdobywać nową wiedzę, dlatego bardzo zachęcamy do wykonywania tych zadań w domu.


Tematyka tygodnia: Wiosenne przebudzenia.


W pierwszej kolejności zachęcamy do założenia (na ten tydzień) KALENDARZA POGODY.
Może to być zwykła kartka papieru lub zeszyt. Zachęcamy dzieci do codziennej obserwacji pogody za oknem i narysowania jej na kolejnych kartkach z kalendarza. 
Na koniec tygodnia bardzo prosimy, aby wysłać na grupie What's app efekty wykonanej pracy - będziemy mogły wstawić je tutaj :).

Poniżej przedstawiamy propozycje zadań i zabaw do wykorzystania (23.03)
1. Zachęcamy do obejrzenia z dziećmi krótkiego filmu o pierwszych oznakach Wiosny.
Treści można omawiać w trakcie oglądania lub po zakończeniu. 
- Jakie są pierwsze oznaki wiosny?
- Jakie ptaki wracają do Polski?
- Jakie zwierzęta budzą się z zimowego snu?
- Jakie kwiaty pojawiają się wczesną wiosną?
Wybrane wyrazy można podzielić na sylaby: np. bocian, niedźwiedź, borsuk, sasanka, zawilec itp. Ważne jest, aby dziecko policzyło i  powiedziało, ile jest sylab (nie tylko pokazało na palcach).


2. Plakat Pani Wiosny - dlaczego Wiosna została pokazana właśnie w taki sposób?



3. Poniżej karta pracy przedstawiająca pierwsze oznaki wiosny - liczenie.


Ponadto dzieci zaczęły uczyć się piosenki "Kucharz Marzec". 




1. Do kuchni wpada Marzec i chce coś ugotować,
lecz straszny z niego gapa, nie może zdecydować.
Ref: Czy będzie śnieg czy słońce,
czy może jednak plucha.
Ulewa, mały wietrzyk czy wielka zawierucha.
2. Do garnka wszystko wrzucił, dołożył dwie przyprawy.
Co wyszło? Nie wiadomo, sam bardzo jest ciekawy.
Ref: Czy będzie...
3. Wiosną zdarzyć się może w pogodzie zamieszanie.
Gdy Marzec znów gotuje nikt nie wie co się stanie.
Ref: Czy będzie...